HEROPSTART TRAININGEN VOOR MINIEMEN EN ASPIRANTEN

STRIKTE RICHTLIJNEN VOOR DE SPORTER BIJ HET HEROPSTARTEN VAN DE TRAININGEN WKNWB BIJ DE CATEGORIE MINIEMEN & ASPIRANTEN.

 WIE

De training is enkel en alleen toegankelijk voor de renners en officiele trainers WKNWB en begeleiders die een vergunning WKNWB hebben.

 WANNEER

Miniemen (recreanten) 6 & 7 jaar : WOENSDAG van 14u tot 15u te beginnen vanaf woensdag 27/05.
Miniemen 8 & 9 jaar : ZATERDAG van 9u30 tot 10u30 te beginnen vanaf zaterdag 23/05.
Miniemen 10 & 11 jaar : ZATERDAG van 11u00 tot 12u30 te beginnen vanaf zaterdag 23/05. De renners zullen opgesplitst worden in groepen van MAX. 20 renners, trainers en/of begeleiders inbegrepen.
Aspiranten 12, 13 & 14 jaar : ZONDAG van 9u30 tot 11u30 te beginnen vanaf Zondag 24/05. De renners zullen opgesplitst worden in groepen van MAX. 20 renners, trainers en/of begeleiders inbegrepen.

Deze regeling telt ook voor de maanden juli en augustus.

De Cycling Vlaanderen Proef (CVP) voor onze renners(sters) die die nog moeten afleggen, zal doorgaan op de club tussen 15 en 30 juni. Een specifieke mail naar de betrokken renners(sters) met de trainigsdata voor deze CVP volgt nog.

 VOOR DE TRAINING

  1. Blijf thuis als je ziek bent
    Ben je ziek (hoesten, keelpijn, lichaamstemperatuur boven 37,5, diarree, spierpijn, …) of voel je jou niet optimaal? Blijf dan thuis en verplaats je niet naar de club. Je kan steeds je eigen temperatuur meten bij aanvang van de training.
  1. Ga naar het toilet en was je handen voor je vertrekt naar de training
    Bij iedere wasbeurt was je je handen grondig. Zeep of handzeep gebruik je hiervoor het best. Het toilet in de sporthal is gesloten.
  1. Kom niet eerder dan 10 minuten voor de training naar de parking – INGANG en UITGANG van de parking
    De enige ingang van de training is de parking langs Dendermondestraat. Er is slecht 1 ingang mogelijk. Daar word je binnengelaten via een sas.  Een begeleider noteert je aanwezigheid.  Vervolgens stap je door naar een andere begeleider, die ervoor zorgt dat je je handen kan ontsmetten.  Nadien rijd je door naar je begeleider op de parking.  Je blijft bij hem staan tot aan het vertrek en rijd niet rond!
    De uitgang van de training : de renners vertrekken terug via het sas aan de Dendermondestraat. De ouders/wettelijke vertegenwoordigers wachten hun renners(sters) op in de  Dendermondestraat en komen NIET op de parking.

      4. Neem je eigen bevoorrading mee op training
          De club mag geen koeken en drank meenemen.  Zorg dus dat je
drinkbus gevuld is en breng eventueel een koek mee voor na de
training

  1. Gebruik je eigen sportmateriaal (fiets, helm, kledij, schoenen, drinkbus)
    Zorg ervoor dat je fiets in orde staat als je naar de training komt.  De camion zal niet aanwezig zijn, dus er kan niet gesleuteld worden aan de fietsen.  Als je fiets niet in orde is, of je hebt geen helm bij, zal je naar huis gestuurd worden.  In deze tijden kunnen we geen uitzonderingen maken. Zie tevens dat je een reserve binnenbandje bij hebt.
  1. Een aanwezigheidslijst van de renners zal opgemaakt worden.

TIJDENS DE TRAINING

  1. Vermijd nauw contact. Hou voldoende afstand
    Hou minstens 1,5 meter afstand van elkaar. Schakelformatie. Zal nog duidelijk meegedeeld worden door de trainers/begeleiders.
  1. Neem een zakdoek mee op training
    Spuwen en snot wegblazen op training is niet toegestaan. Daarom voorzie je best een zakdoek op training zodat je alle overbodige slijm hierin kwijt kan.

Ouders blijven niet wachten aan de parking, maar blijven wel telefonisch ter beschikking, voor ’t geval dat hun renner iets voorheeft onderweg.  Zij zullen hun renner zelf moeten gaan ophalen op de plaats van het niet te verhelpen defect.

 NA DE TRAINING

  1. Was je thuis
    Kleedkamers zijn momenteel niet open in de sportaccommodaties. Na de training wast iedere sporter zich thuis.  Voorzie extra kledij om niet bezweet de verplaatsing naar huis te moeten maken. Blijf niet napraten met anderen na afloop van de training. Ga meteen naar huis.